გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის
გეგმის
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: მარინა გოგიშვილი
37001021267
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:
საბაზო კლასი მე-8
მოსწავლეთა რაოდენობა:
19
გაკვეთილის თემა: პითაგორას თეორემა
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ თეორემის გამოყენების
პრაქტიკული ცოდნა ამოცანების ამოხსნის დროს (მაგ. იმ საგნის სიმაღლის გაზომვა’
რომლის ფუძე მიუდგომელია)
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
|
იცგონებრივი
იერიშით გამოვიკითხავ რიცხვის
კვადრატს, შემოკლებული გამრავლების ფორმულებს, (კერძოდ,
ჯამის კვადრატი (a+b)2)
• არითმეტიკული
კვადრატულ ფესვის ცნებას,
• კვადრატული
ფართობისა და პერიმეტრის გამოთვლას.
• მართკუთხა
სამკუთხედის ფართობის გამოთვლას.10წთ.
|
მთელი კლასი
|
დაფა,ცარცი,
|
10წთ.
|
2
|
პითგორას თეორემის დამტკიცება და
გამოყენება მარტივი ამოცანების ამოხსნისას.
|
გადათვლის პრინციპით შევქმნი 4 ჯგუფს დავურიგებ უჯრებიან ფურცელზე დახაზულ
მართკუთხა სამკუთხედებს (ვიყენებ ჯიქსოუს მეთოდს)
• პირველ ჯგუფის
დავალება იქნება გაზომონ სახაზავით სამკუთხედის გვერდები.
• მეორე ჯგუფი
კათეტების კვადრატების ჯამს შეადარებს ჰიპოტენუზის კვადრატს.
• მესამე ჯგუფი სხვა
ზომის მართკუთხა სამკუთხედზე შეასრულებს იგივე დავალებას.
• მეოთხე ჯგუფი
გააკეთებს დასკვნას მართკუთხა სამკუთხედის გვერდებს შორის კავშირზე.
გამოთქვამენ ვარაუდს შესაბამის კავშირზე (თვალით დანახულ) რომ ჰიპოტენუზის კვადრატი კათეტების კვადრატების ჯამია მართკუთხა სამკუთხედში.
მოსწავლის დახმარებით დავამტკიცებთ პითაგორას თეორემას, კვადრატის ფართობის
გამოყენებით. კომპიუტერის საშუალებით ვაჩვენებ მოსწავლეებს მართკუთხა
სამკუთხედს, მის გვერდებზე აგებულ კვადრატებს. ხის ჩრდილი.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
სახაზავი პლაკატები ფლივჩარტები მარკერი კომპიუტერი, პროექტორი
|
20წთ
|
3
|
მიღწეული შედეგის
გაზომვა
|
ჩავატარებ ჯგუფურ
მუშაობას. დავურიგებ წინასწარ გამზადებულ ბარათებს
სადაც პითაგორას თეორემის გამოყენებით იქნება ამოცანები ამოხსნილი.
მუშაობის დამთავრების შემდეგ ჯგუფების ლიდერები გააკეთებენ პრეზენტაციას,
შესაბამისად
გავაკეთებ განმავითარებელ შეფასებას.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ფლივჩარტები მარკერები,დაფა ცარცი
|
10წთ
|
4
|
საშინაო
დავალება:
|
მივცემ სტანდარტული სახის დავალებასთნ ერთად ისეთ დავალებას, რომელიც
მოსწავლეებს მსჯელობის და ანალიზის უნარს განუვითარებს: გაიაზრონ პითგორას
თეორემის შებრუნებული თეორემა, მივუთითებ ინტერნეტ-მისამართს შესაბამის
საკითხებზე.
მომდევნო გაკვეთილზე ვიმსჯელებთ აღნიშნულ საკითხებზე,
|
|
სახელმძღვანელო ,ინტერნეტი (შესაბამისი ლინკით)
|
5წთ
|
5
|
შევაფასებ თეორემის გამოყენებით
ამოხსნილ ამოცანებს. დისკუსიათი მონაწილეობას. შევქმნი დაკვირვებისა და ანალიზის
ობიექტებს. გამოვიყენებ მსჯელობასა და წერით სამუშაოს.
გამოვიყენებ განმავითარებელ და
განმსაზღვრელ შეფასებებს. საშინაო
დაპრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკას. (მოსწავლეებმა წინასწარ იციან შეფასების
რუბრიკა)
|
მთელი კლასი
|
შეფასების ბარათები
|
5წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
შეფასება:
მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
ხელმოწერა:
თარიღი:
Comments
Post a Comment